Wednesday 20 May 2015

"Berdegus seperti nafas tersekat... Seksa nafas tak lepas"

Saya kerap ternampak dan terdengar sesorang berdekatan saya yang berdegus atau seolah-olah tidak cukup nafas atau nafas pendek. Pertama kali mengalaminya, saya agak terkejut kenapa mereka berbuat bergitu. Kemudian apabila rakan baik turut berbuat demikian, saya mula bertanya dan mengkaji sebabnya. Menurut rakan saya yang hanya mahu dikenali sebagai Anis;



"Berdegus seperti nafas tersekat... Seksa nafas tak lepas. Ada masa saya akan berdepan dengan masalah ini, seperti saluran hidung menyempit dan merasakan seperti ada lendir pekat yang menghalang pernafasan saya sedangkan ia tidak seperti selsema, apabila terjadinya keadaan ini, ia membuatkan rasa pening atau tekanan di bahagian dahi. Tumpuan kerja selalu terganggu di masa saya perlukan fokus dan idea terbaik untuk design grafik kerana saya mengejar masa untuk menghantar kepada client"

                                                                                                                               Anis , Alor Setar.

Kenapa keadaan ini terjadi kepada Anis?
Ini di antara simpton sinusitis @ resdung. Pernafasan tidak lancar, merasai seperti ada lendiran pekat dalam saluran hidung, pening di bahagian dahi dan secara tidak langsung menganggu mood untuk memberikan tumpuan terhadap sesuatu tugas.

Anis menghadapi masalah resdung yang menganggu pernafasannya, jika tidak diatasi segera ia menjejaskan kualiti hidupnya. Kami di AMS mengalakkan Anis untuk flushing hidung, yang mana rongga hidung akan dibersihkan dan mengeluarkan lendir resdung yang menjangkiti saluran pernafasan dan rongga sinusnya. Kaedah rawatan tersebut ialah Terapi Sinus Bioherba Dr. Resd yang mengunakan inovasi rawatan terkini untuk merawat resdung sehingga ke puncanya. Selepas melalui proses rawatan, pernafasan akan serta merta menjadi lancar dan lapang, melainkan jika ia berada pada tahap kronik atau berlaku ketumbuhan polip di laluan pernafasan hidung. Ini memerlukan pembedahan dengan memasukkan kamera untuk melihat kondisi rongga sinus pesakit.

Melalui terapi yang kami lakukan ianya 100% mengunakan kaedah alami tanpa bahan kimia serta selamat kepada kanak-kanak yang melakukan rawatan ini. Hadir ke AMS untuk pemeriksaan dan perundingan rawatan atau hubungi 013-5239392. AMS buka setiap hari dari 11 pagi hingga 8 malam. Temujanji sangat digalakkan.

No comments:

Post a Comment