Saturday 8 November 2014

Anda pernah flushing hidung?


Flushing ni bunyi macam tarik pam tandas pulak. Seperti dalam gambar yang ditunjukkan, Haziq sedang membantu adik tersebut yang mengalami resdung. Menurut ibunya, dia tidur berbunyi dan sering mengalami pernafasan tidak puas. Melihat kepada masalah adik ini, kemungkinan rongga sinusnya tersumbat dan laluan pernafasannya bengkak atau wujudnya polip (lebih kurang bintil @ ketumbuhan kecil).

Pemeriksaan dilakukan terlebih dahulu untuk melihat keadaan resdungnya sama ada basah (keluar lendir/ air hidung) atau kering (tidak riaksi). Penggunaan serbuk herba dari produk Dr.Resd oleh pengasasnya Encik Shahir al-Farid bersama Dr. Raziah (dokor homopati) membantu merangsang dinding-dinding hidung untuk memaksa keluar lendiran resdung ini. Tindakbalas tersebut menyebabkan pesakit itu akan bersin dan lendiran tersebut keluar.

Proses rawatan ini perlu melalui stim herba yang bertujuan untuk mengalakkan bukaan rongga sinus untuk lendiran resdung ini keluar dari rongga. Kemudian teknik Urutan 3D resdung dilakukan, urutan pada kedudukan rongga dilakukan untuk mengeluarkan lebih banyak lendiran tersebut. Walaupun proses rawatan ini nampak mengelikan, bagi kami di PR ia menjadi tanggungjawab untuk merawat saudara kita yang menderita akibat resdung.

Harga normal rawatan ini adalah RM100 dan kami berikan anda diskaun. Kini hanya RM70 dan rebat RM5 untuk pelajar IPT (Bac.Degree) dan pelajar sekolah, Promosi November-Disember 2014.

No comments:

Post a Comment